maandag 28 november 2011

Nagekomen knipsels


Vandaag heb ik de blognotesmap geleegd (want ik verzamel en bedenk uitspraken) en wat woorden op het blog gezet, want wie schrjft die blijft.

'Je hoeft nooit meer om te rekenen als je op vakantie bent' *Zalm, 2001

'Ik ben dat kortzichtige gedoe zo beu als koude pap' *Kok tegen Lubbers, bij aanvaarding van een nieuw commissariaat

'Zij veegde zijn bezwaren snel onder het bidkleedje' *excuustruus

Volgens Brussel vullen arbeiders uit de twee Oost-Europese EU-staten vacatures op waarvoor een tekort aan werknemers is, zoals in de bouw en horeca. Een tekort? Zeker nooit in Spanje geweest.

Dit verdient geen schoonheidsprijs, maar we kunnen niet anders. *bonusbankier

Wij zijn aan handen en voeten gebonden *maso persofficier

'Ik ben voor een federatief Europa, een United States of Europe. Ik wil een Europese president, een Europees leger en een Europees beleid voor economische en buitenlandse zaken.'
*Wientjes, 11 november 2011, bij zijn motivatie en wens om de vertrekkende minister Donner te gaan vervangen.

Als de EU ons de afgelopen 10 jaar voordeel had gebracht, zou dat te zien zijn aan onze staatsschuld, die was in 2001 255 miljard euro en nu 430 miljard euro. Nog geen stuiver afgelost dus.


Beleefdheid is bijna zonder uitzondering een milde vorm van zelfopoffering (en als zodanig zeer heilzaam!)
*Groskamp'-ten Have'

U mag trouwens deze week uw schoentje zetten. Denkt u om de vogels en het strooizout?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten