maandag 7 november 2011

Vingertje stilhouden



Rotterdam.
Dag dokter.
Goedemorgen Bo, alles naar wens?
Ja dokter, het loopt, maar ik wil graag mijn INR gemeten hebben, mag ik van u een briefje voor de prikzusters van STAR in het pand hiernaast?
Natuurlijk, alstublieft. Het is nu maandagmorgen, dus kom donderdag maar voor de uitslag.
Dan stel ik het bij en komt u na 2 weken voor controle.
Dag dokter.


Alicante.
Dag dokter, ik wil graag mijn INR gemeten hebben.
Dat is goed, leg uw vinger maar op dit apparaatje, na de prik. prikjezelf
Ach kijk, 3.0. Even bijstellen volgens dit schema en over 2 weken komen laten controleren.
Dat is dan 15 euro graag (declarabel).
Dag dokter.


Begrijpt u een beetje waarom in Nederland zo'n trombosecontrole om 3 doktersconsulten en 1 prikzuster vraagt, plus laboratorium?

Je kunt ook bloed laten prikken bij je internist, zegt een vriend van me.
Dat duurt ook 3 dagen met hetzelfde resultaat, maar dan hoef je je niet met dat STAR bezig te houden.
Nee, maar het kost even veel inspanning. Mét de nodige administratie.

Waarom schaffen de huisartsen niet zo'n apparaatje aan, dan zou een boel werk schelen. En geld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten