donderdag 1 maart 2012

Mooie schoenen

'Ik ken die man', riep ik uit, toen ik de heer Kinnesinne op de TV zag verschijnen bij P&W, die nog zaten na te lachen over hun neerbuigende bejegening van Nehabat Albayrak in hun vorige uitzending.
Treurig makende relnichterij van Pauw, die met zijn verse permanent en zijn midlifecharmes indirect probeerde of zij hun uitwerking nog hadden.
Net zo treurig als Thijs in dwdd; haantjesgedrag heet dat.


Kinneging doet zich voor als fatsoensrakker die o.a. rechtsfilosofie doceert in Leiden. Hij is van oorsprong echter geen filosoof maar politicoloog, getuige zijn doctoraal.
Volgens zijn Wiki schreef hij 8 jaar lang de teksten voor Bolkesteijn, voordat hij uit de VVD trad en voorzitter werd van de Edmund Burke stichting, de  denktank voor neo-conservatieve ideeën. Gezien zijn reacties bij P&W zal hij de column van zijn 'vrouwtje' (zijn woorden) bij Buitenhof ook wel geschreven hebben.

Citaten van de prof:
De mens is uit krom hout gesneden (katholieke versie van de mens is tot alle kwaad geneigd).
Wat mijn studenten vinden interesseert me niet. Ik doceer en ik zit niet in de politiek. 

Door zijn uitspraken over fatsoen, waarden en zedelijkheid werd hij door Ronald Plasterk al in 1998 de "Taliban uit Leiden" genoemd, in diens commentaar op de uitspraken van Kinneging in Trouw, zoals:
"Juist in een tijd dat vele vrouwen niet langer meer aan huis gebonden zijn, is een zekere kuisheid in kleding,  woord, gebaar, blik en handeling vereist."

Van iemand met zulke schoenen neem je toch niet aan dat hij over de fatsoensnorm gaat. Nog even en we kunnen onze columns en blogs alleen nog maar publiceren op een server in Rusland, als hij zijn zin krijgt.
Als hij het zelf niet was heb ik overigens zijn dubbelganger ontmoet in de kroeg aan de Costa verleden jaar. Zulke schoenen zie je niet vaak meer.

Voor de persoonlijke noot en gedachten van het echtpaar Kinneging-Tahir verwijs ik graag naar hun terugkeer op het neo-conservatieve nest in het artikel op het blog ander ben ik .

Een citaat naar aanleiding van de voorziene publicatie van zijn briefwisseling met Tahir in de Volkskrant:

"Andreas Kinneging wil door Naema Tahir gekastijd worden.
Met deze opmerking laat Andreas Kinneging blijken dat hij eigenlijk wel weet dat zijn wereldbeeld in het algemeen en zijn man/vrouwbeeld  in het bijzonder, achterhaald en achterlijk is. Het is echter zijn arrogantie die de boventoon voert. Zijn arrogantie en minachting voor de vrouw hebben hem doen geloven dat een dergelijk wereldbeeld opnieuw te realiseren is."
 
Had Plasterk toch gelijk.

Doet u vandaag voorzichtig met voor wie u de deur opent. Je beursje is zo gerold.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten