zondag 16 september 2012

Het is een jongen

Sommige mensen willen geen geld verdienen als het kan. Dat wil zeggen dat als zij de kans zien ze wel degelijk geld willen verdienen, maar dan anders.

Ik ging vorig weekend naar Nederland op kraamvisite (dank u, erg trots) en dacht kom, ik reserveer een huurauto die bij aankomst op het vliegveld voor me klaar staat, al kom ik laat aan. Dat heb ik eerder gedaan en beviel goed.

Maar jee, op zaterdag of zondag aankomen op Zestienhoven, dat kan wel, maar dan resteert alleen een taxi of de bus. Want de autoverhuurbedrijven zijn daar in het weekend gesloten. Men is wel efficiënt, want men deelt een gemeenschappelijk telefoonnummer, maar dan houdt het op.

Budget, Sixt, Avis, Wow en Holidaycars: in het weekend zijn we gesloten. Nee, sorry, we kunnen de sleutels in het weekend niet achterlaten bij de servicebalie. Die is wel open, maar weekend is weekend en dan kunt u bij ons niet huren. En de aanbieding is ook niet beschikbaar, eigenlijk hebben we helemaal geen goedkope auto's daar, dan moet u een toeslag van 75 euri betalen voor de beschikbaarstelling.

Waar komt die auto dan vandaan, ook al is het geen weekend?
Van Schiphol meneer Bo, daar zijn we allemaal van half zeven 's morgens tot half twaalf 's avond open, alle dagen van de week. U zou dus een vlucht naar Amsterdam moeten boeken, al is de ticket dan wel weer 120 euro duurder.

Zo vaart men in Nederland. Dan heb ik niet meer over Transavia, die het presteert om in dezelfde week een ticket Alicante-Rotterdam te prijzen tussen 75 en  240 euri. Terugvliegen kost minimaal 175 met een uitloop tot € 350. Per persoon. Uiteindelijk een vroege vlucht genomen na 3 dagen want de prijzen stegen per dag. De vlucht van donderdag was al uitverkocht.
Dan is het nog niet eens herfstvakantie, want dan kun je voor de gevraagde prijs naar New York. Heen en weer. Ik kreeg net de aanbieding van de KLM, voor € 498 naar The Apple.

Met zulke prijzen wordt het weer interessant om met de autoslaaptrein vanaf Narbonne naar Düsseldorf te reizen. Kan ik volgende keer meteen een paar kilo drop, wijngummetjes, zwitserse kaas, Perla koffie, Haagse leverworst en worstjes van de Hema meenemen. En belegde broodjes voor onderweg met kaas, ham en gekookte worst (ja die).

Het was Wereldhavendag in Rotterdam, dat was meegenomen. Na de visite naar de stamkroeg geweest voor de barbecue aan de wallekant.

Melk drinken, boeren en slapen. Heavy stuff.
De boreling is mijn eerste kleinzoon, Beau Alexander, en kwam wat vroeger dan gedacht. 47 cm, 2630 gram, bruine haartjes en blauwe ogen. Daar dan, met de trotse vader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten