donderdag 4 oktober 2012

Mooi

Aangezien ik binnenkort weer jarig ben is de tijd van reflectie aangebroken. Althans, dat zegt men soms.
Zelf heb ik daar geen last van, behalve als ik foto's van vroeger bekijk. En aan mensen denk die op dezelfde dag jarig zijn als ik. Aart van Bergeijk bijvoorbeeld, 2 jaar jonger. Die verkoos echter in 1991 om het tijdige met het eeuwige te wisselen, vanwege een verbroken relatie, maar daar houdt het op, que sterrenbeeld.

Een aardige vriend was het, die we in 1969 ontmoetten op Ibiza. Het klikte. Hij was dé kleinkunstkenner bij uitstek en had bij de NCRV toen al zijn eigen radioprogramma. Tot en met bekend bij de artiesten. Losvast, Volgspot, Rozegeur en prikkeldraad, en meer van die uitzendingen. Interviews, besprekingen en muziek.
Van hem nam ik de kreet 'Ik heb alleen maar cabaretschool' over. Hij doorliep inderdaad de Kleinkunstacademie op de Elandsgracht.

Een aardig en ideeënvol mens, niet geschikt beoordeeld voor de televisie vanwege zijn soms trillende ogen. Zijn collega Herman Felderhoff heeft daar zijn voordeel mee gedaan.

Het was de kunst om als eerste op onze verjaardag te bellen met felicitaties. Nou, vast bij deze dan Aart, je zit vast al weer klaar met je Nagra'tje.
En ook voor de overlevers: Maarten van Roozendaal, die hij zeker zou hebben gewaardeerd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten