donderdag 7 maart 2013

Bloggen en tweeten

Het beweegt wel in de blogwereld. Nadat Posterous, waar ik mijn fotoblog deed, was overgenomen in 2012 door Twitter, kwam vandaag het bericht dat de tent per 30 april dicht gaat. Thank you for your support', zeggen ze nog, de graaiers.
Wat het nut is geweest voor de gebruikers ontgaat mij volledig, anders dan geldzucht, want van concurrentie was geen sprake.

Weer een gratis en simpele bloggelegenheid weg. Gelukkig hebben ze wel de mogelijkheid geboden om een zip=archief te maken om bij Wordpres of Squareplaces verder te gaan.
Maar er is ook  Posthaven, dat 5 dollar per maand rekent. hoewel ik helemaal geen zin heb om er voor te betalen.
Het is zoiets als Posterous was, waar je zelf vanaf je tabletje een foto en blogtekstje naar toe kon mailen. Een Tumblr-account is één, ik heb ook al iets op Pinterest maar dat is ook op een andere basis.
Juist voor de snelle en losse opmerkingen volstond Posterous uitstekend, sneller dan hier op Bogger, dat een iets serieuzere vorm van bloggen is.

Ik was al aan het knutselen op mijn homepage die al zo'n 8 jaar bestaat, maar dat geeft geen voldoening wegens geheel andere inhoud, dus Wordpress gaat het daar voorlopig worden, denk ik. Alleen dat opnieuw leren van de foefjes staat me tegen. Zo langzamerhand ben ik uitgeleerd, ik wil gewoon comfortabel over de webs zeilen.

Niet meer geplaatste foto op Posterous
Uw laatste kans voor het moment om nog eens over mijn Posterous te surfen, zie rechtsboven in de kop. Ik mag niet meer editen of posten, dus het laatste blogje met de foto van de oogarts moet u maar nemen zoals die is. Met tikfouten. En de ontbrekende melding dat ik maandag a.s. onder het mes(-je) ga. Nee, niet meisje, is geen tikfout.
En er was geen wachtlijst dus volgende week minder tikfouten, dat scheelt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten