zaterdag 28 juli 2012

Voice-over

De première van de Olympische Spelen in Londen op televisie heb ik met een half oog gezien, want er waren belangrijkere dingen.

Wat ik er van meegepakt heb is dat de vrijwilligers bij het optreden in naar historisch model gesneden kleding rondliepen. De nitwit van dienst van de ntr noemde een aantal als 13,600 knopen die aangezet waren. Joh, wie je ook bent, je bent de knoopsgaten vergeten.
De ouwehoer (niets zo ergerlijk als iemand die door een voorstelling of film heen praat) wist ook te melden dat in 1948 onze Fanny B-K. 4 medailles had binnengehaald; hij haalde even adem voor de apotheose, maar ik was hem voor, 'Een fiets!'.

Ga toch weg met het oplezen van een blaadje en de mensen te vervelen.
Komt Tubular Bells langs, moeten we dan weten hoeveel platen er van zijn verkocht? Of dat de NHS de gezondheidszorg in het Verenigd Koninkrijk sinds 1850 voor zijn rekening neemt? Klinkt er leuk muziekje, dan willen we geen stem horen die componist, tekstschrijver en eerste jaar van opvoering opsomt.

Is het pensionade Smeets niet dan is het babbelkont van Gelder wel, en de leuteraar, wiens naam verder niet genoemd werd en die alles wist van pop en rock, dat stond op zijn papiertje.
Lennox, Bowie, Beatles.en de 'helaas omgekomen Amy Whitehouse'. OMG, yellow submarine, zag u dat kijkers?

Waarom moeten we in Nederland altijd onderwezen worden en overhoord? Getuige het aantal quizzen en spelletjes met panels en humoristische cabarettiers groeide de huidige BN-generatie op met schoolklasje spelen, met een pinnig meisje als juffrouw.
Wij speelden vroeger doktertje of vader en moedertje, het maakt wel verschil. Aan betuttelen hadden we een hekel, wij wisten de mosterd wel te vinden.

Houd het kort, zei ik vroeger altijd, spaar me de details..Ik riep een paar keer dat ik het niet wilde weten en 'ga weheg'. Mijn vrouw vond dat ik zelf ook erg irritant bezig was geweest.

Als ik wat schrijf lijkt het kort houden soms lastig. Ik probeer het: Knudde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten