donderdag 27 december 2012

Uw lot in onze handen

 "Zeg, Je mobieltje gaat."

" Hallo, je spreekt met Ellen, je Sachbetreuerin bij het Referat sociale dienst.  Hoe staat het met het solliciteren, ik heb al weken niets gezien en dan moet ik je weer drie maanden korten tot 100%, dat weet je toch?'
   "Ja mevrouw, maar ik volg een opleiding tot asbestsaneerder, dus hoef ik niet te solliciteren."
 'Een opleiding volgen? Dat kan niet, daar weet ik niets van, want je moet jezelf ter beschikking houden van de arbeidsmarkt, voor zover er nog geen vacatures zijn in het verplichte vrijwilligerswerk.'
    "Nee hoor, ik volg een opleiding met baangarantie, aangeboden door uw collega's."

 'Nou, dat kan dan wel zo zijn,  maar ík weet er niets van,  wij moeten elkaar dan toch maar even spreken. Nee, niet deze week, in het nieuwe jaar, dan heb ik pas tijd. Ik moet nog naar de wintersport, ja.'
'En  laat je het wel weten als je er niet bent, dan vul ik een vakantiebriefje voor je in, stel je voor dat je een oproep krijgt en je bent er niet.'

U denkt nu, dat verzint die Bo weer eens met zijn ruime fantasie.
Nee hoor, rechtstreeks uit de rauwe realiteit van Rotterdam. Ik heb overal mijn bronnen.

Update oudejaarsdag  Ja hoor, ik dacht het wel,de Sachbearbeiterin is een van de velen die in de computer bladeren om te zien wie er niet solliciteert. En ze ziet niets, dus maakt ze aan afspraak voor een gesprek én voert ze veiligheidshalve een korting uit op de uitkering . Happy New Year.  Zou de wethouder wel weten wat een zooitje het is op zijn afdeling?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten