woensdag 30 maart 2011

Foetsj en het kan niet

Foetsj
User has been suspended. Dagenlang probeer ik in Tweetdeck foto’s op te laden naar de clouds. Twitpic. Vergeefs. Er heeft zich iets voorgedaan buiten mijn invloed om.
Zo voelt het dus, om zonder inspraak door het OM aangeklaagd én veroordeeld te worden. Reageren is niet mogelijk, service not available.
Heb ik onoirbare afbeeldingen geplaatst? Dacht het niet.
Heeft er iemand geklaagd?
Dat kan een mogelijkheid zijn want anoniem reageren is toch wel het ideaal van mensen die klein in gedachten en doen zijn.
Zijn we al zover in Nederland? Ongetwijfeld. Je verrader slaapt nooit, zei mijn vader vaak. Die had genoeg gezien in de oorlog om dwars te blijven. Dan heb ik het niet van een vreemde.

Nee dat kan niet
Nee, zegt de vereniging van eigenaren waar ik ook deel van uitmaak, onze administratie heeft geen mogelijkheid voor automatische incasso voor het CV-onderhoudsabonnement.
Daarvoor sturen wij u elk kwartaal een rekening van € 20,47. Bij te laat betalen kost u dat € 15 extra aan incassokosten.
Nee, u kunt niet vooruit 4 kwartalen betalen. Dat kan niet verwerkt worden in onze administratie. Dat is te bewerkelijk.
Nee, het kan ook niet bij de maandelijkse incasso van de VVE-bijdrage. Voor wijziging van de regels is de vergadering van eigenaren. En wij als wooncorporatie hebben de meerderheid.
Ja, wij kunnen wel apart brieven sturen voor de incassokosten. Dat kan ons systeem wel. Wij letten op de kleintjes in uw belang.

[Eerder geplaatst op 120w, als uiting van een ochtendhumeur]

1 opmerking: