zaterdag 10 maart 2012

Lektuur bij een faillerende boedel

Even gegoogeld op Vestia vanmorgen en het jaarverslag over 2010 doorgelezen.
Himmelhochjauchzend, KPMG vond alles fantastisch, behalve misschien het verdampen van de woningwaarde.
Zoek op 'Vestia raad van commissarissen' en je krijgt een pdf van het jaarverslag.

En wat ik dan niet kan vatten is de opmerking van minister Spies bij P&W dat er niet kan worden ingegrepen van overheidswege in de beloning van de bestuurders (dat was er maar één, Mr. Staal.
Zie hieronder de zinsnede op blz. 8/9 waar wordt gesproken over de 'wet openbaarmaking van uit publieke middelen gefinancierde topinkomens'.


Dus het kan wel, het is belastinggeld en Staal heeft de boel verknald, het geld van Vestia verspeeld en niemand die ronduit durft te zeggen dat de boel onvakkundig geleid is. Door 1 man. Zonder toezicht. De hele RvC per direct vervangen, niets 'roosteren'' qua opvolging, capabele 55-plussers genoeg.

'Meneer Staal, bent u zoveel waard?' "Ja hoor, mijn voorganger kreeg dat ook. En ik kan goed besturen. Dat geeft het wel aan dacht ik. En anders ga ik naar het buitenland, want daar zitten ze te springen om mensen zoals ik. Bonaire bijvoorbeeld. Wat dacht u dat je met 3,5 miljoen euros kunt doen. Bouwen natuurlijk."

Dat jaarverslag is een aanrader voor wie geïnteresseerd is, duidelijk en helder geschreven.
Bekijk ook eens de leden van de raad van commissarissen en hun hoofdfuncties.
Zit geen financiële kennis bij. Susan Baart, echtgenote van burgemeester Noordanus van Tilburg, die op zijn beurt eerder voorzitter van de RvC was. Zie Spook en CAS

De geliefde opmerking 'met de kennis van nu' wordt weer alom gebezigd, maar die kennis was wél aanwezig en werd niet verwerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten