donderdag 5 april 2012

Bezorgd

Bij het nieuws van gisteren (uit de kattenbak): "na een kort geding over het scheiden der wegen weet je zeker dat je naam op straat ligt."


Proloog en introductie van een eenakter. Plaats van handeling een modern ingerichte kantoorreceptie.
Belichting goud, 3 gele pipo's, 1 spot oranje op achtergrond gericht (foto oprichters).
Opkomst via 2e zijdeur rechts.

'Goedemorgen receptioniste, ik ben van de buren hiernaast. Ik heb een klacht. Mag ik de directrice spreken?'
"Wat is uw klacht?"
'Nou, ik zie vanaf mijn werkplek dat er iemand op uw kantoor met zijn potloodje speelt terwijl hij blote plaatjes kijkt op zijn laptopje.'
"Ach jee, heeft u dat echt gezien?"
'Jazeker, ik zie dat staand op mijn bureaudraaistoel, ondersteund door een collega.
Als ik mij dan aan de rand van het bovenschuifraam optrek en mijn hoofd naar buiten steek, mijn nek net niet verdraaiend, dan zie ik het gebeuren.'
"En dat was vanmorgen?"
'Nee, het gebeurt al veel langer; waar je al niet mee geconfronteerd wordt heden ten dage,  Sodom en Gomorra lijkt het wel.'
"Ik zal het aan de directrice doorgeven, die weet er wel raad mee."
 >Doek en brandscherm<

Never put your pen in the company's ink. (van den Boogaard)

1 opmerking:

  1. Ow... ik heb een glimlach niet kunnen onderdrukken dit is echt 'de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet', had die man echt niks anders te doen... @->--

    BeantwoordenVerwijderen