maandag 25 juni 2012

Prooi

Kent u die uitdrukking? Een verrukkelijk lustprooidier? Hij is van Jan Wolkers, Remco Campert of Jan Cremer. Ik denk de laatste. Zo niet, dan is hij toch van mezelf. Alhoewel ik dat niet zeker weet, want ik heb ontzettend veel gelezen de laatste tijd.


Waarom krijg ik altijd vlekken voor mijn ogen als ik die kille killerkop van Henk Kamp zie? Op zoek naar een prooi.
Ik veeg wat laatste politiek bij elkaar, want ik heb me voorgenomen om de komende tijd zo min mogelijk over politiek te schrijven.
Ze rotzooien maar wat door daar in Den Haag tot 12 september. Daarna komt de klap.

Emotieloos plannen presenteren die van alle werkelijkheid ontdaan zijn. Lees en huiver en ontdek de gaten in het betoog. De prominente VVD'er (vlgs. Elsevier) goochelt met bedragen en veronderstellingen die op aannames zijn gestoeld. En verborgen agenda's.

De link: 2,5 miljard meer welvaart door soepeler ontslagrecht
Versoepeling van het ontslagrecht zorgt voor een stijging van de arbeidsproductiviteit met 0,4 procent, ofwel 2,5 miljard euro meer welvaart per jaar. .

Van de week tijdens het koffiezetten hoorde ik onze Henk iets zeggen op het nieuws als "Ïk maak er hiermede een definitief einde aan" en even had ik medelijden met de broeders die hem straks bij elkaar zouden moeten vegen.

Hij bedoelde echter dat door zijn toedoen zeer binnenkort alle persoonsbestanden van publieke en overheidsinstanties alsmede sociale diensten en basisadministtaties gekoppeld zullen zijn.
Henk denkt ook 'ze zijn toch allemaal op vakantie volgende maand'.

Leestip voor op de camping en/of uw balkon: 'De prooi' van Jeroen Smit over de abnAmro, haar ondergang en haar herrijzenis. Leerzaam en lezenswaardig.

Cinco puntos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten