zondag 25 november 2012

Doe even een whatsappje

Het gebeurt mij soms dat de pech weer toeslaat.
Is het niet de airco die van de zomer goed koelde na een onderhoudsbeurt, nu wil hij weer geen warme lucht geven. Komt goed, het is nog mooi weer met 19º C overdag en zon. Maar toch, dat gaat weer geld kosten in februari.

Deze week was er een aanbieding van de Carrefour met 20# korting op alle elektronica. Voor mijn verjaardag vorige maand had ik mezelf een Tissot beloofd, maar vanwege aanwezigheid van diverse soorten afkomstig van juwelier tot markt in Hong Kong (een echte 'gouden' Rolex die ik niet mag dragen van mijn zoons) werd het geen horloge.

Die aanbieding voor een Galaxy Tab 2 kon ik echter niet laten liggen - toch 66 euri goedkoper. Dus vrijdag gekocht, plus USB-adapter. Thuisgekomen deelt jongste zoon van afstand mede dat ik die adapter niet nodig heb want er gaat een mini-sd kaart rechtstreeks in de Tab. Hij heeft er ook een, maar vandaag moest hij duurlopen. Sportieve knul. Vraagbaak met openingstijden.
Goed. Terugbrengen dus die adapter, want bij de Carrefour mag je je aankopen binnen 8 dagen zonder problemen retourneren.
Net zoiets als dat mijn moeder vroeger bij C&A drie jurkjes kocht en dan thuis na overleg met haar zusters eentje weer terugbracht wegens niet smaakvol.

Die USB-adapter was trouwens de laatste in huis zei de verkoper na veel zoeken in de kastjes. Die zitten onder de balies, dus je moet daar altijd op je knieën als je een accessoire zoekt. Blijkt me bij controle op de site van Dixons dat de adapter uit twee delen bestaat. in mijn doosje zat er maar één..

Toevallige passant
Gisteren de adapter teruggebracht naar de servicebalie (8 km heen en terug), geld wordt teruggestort. Geen probleem. Maar gisteravond zat ik me wat in te spelen op de Tab en toen bleken de proeffoto's onscherp.

De camerafunctie is met geen mogelijkheid scherp te stellen, laat staan dat je kunt inzoomen. Dito videofunctie. De Tab wordt geleverd zonder gebruiksaanwijzing, daarom gedownload van het net. In de handleiding staat heel duidelijk dat je een spreidbeweging met twee vingers moet maken en dat aantikken genoeg is voor scherpstellen. Dus niet. Heb ik weer.

Vanmorgen terug gegaan naar de boys van Carrefour, maar helaas, alle vestigingen in Spanje zijn vandaag dicht. Cerrado. Slagboom naar beneden, bijna onderdoor gereden. Lekker. Ik was net opgepept om hem te ruilen tegen een werkende Tab of bij tegenwerking ('we kijken hem wel na') gewoon terug te brengen bij de servicebalie. Altijd de originle verpakking bewaren.
En dan weer naar binnen om een goedwerkende te kopen. Ik zie het voor me. We zien het morgen wel.

Voor het overige gaat het wel goed. Man lebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten