vrijdag 2 november 2012

Vat het eens kort samen, Bo.

Cultuur
In tegenstelling tot een eerder bericht bevalt de tv-serie ´Moeder, ik wil bij de revue' mij toch wel. De manier waaop Bob "Sjann' zegt tegen zijn aanstaande is hartverwarmend. Echt.
Alleen de kleuren blijven flets en de beeldscherpte is ook niet je dát. Ze hebben bij Max gedacht: die oudjes zien toch al slecht, dus die wijten het aan hun bril. Een leuke still uit de set vindt u op mijn posterous.

Accessoire, heeft niets met dit alles te maken.

Ouderen betalen al alles
De SER stelde eerder voor dat AOW-ers in een verzorgingshuis moeten gaan meebatleen aan de kosten van huisvesting, welzijn en voedsel.
Is dat nog meegenomen door informateur Kamp in het kader van een betaalbaardere en toegankelijke zorg?
Als je in een verzorgingshuis terechtkomt moet je na 6 maanden al je AOW en je klein pensioentje afgeven.
Je krijgt dan een zakgeld van € 260 euro waar je je kleding, bloemen, fruit, koekjes, drankjes, tijdschriften, kapper, krant en nog veel meer zèlf van moet betalen. (Notitie eerder geknipt en sterk ingekort voor u).

Kortom
Er is nog meer wat mij van het hart moet, maar dat komt in het weekend wel. Of niet, gooi ik gewoon al die aantekeningen en conceptjes weg. De schijf loopt vol en het hoofd moet leeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten