dinsdag 12 juni 2012

Niet belangrijk, vergeten


Weet u wat het is? Het is niet belangrijk, morgen weer vergeten.

Dat geldt voor Karel de Gucht, EU-commissaris,die 1,2 miljoen aandelenwinst niet aangaf in 2005 en van de centen een landgoed in Tosacane kocht.
Vorige week nog deelnemer aan de Bilderbergconferentie en nu al verguisd.

Ook snel vergeten zijn de niet meer verkiesbare fractieleden van het CDA. Daar gaat een ploegje net op tijd nog de oude wachtgeldregeling of het banencircuit in. Steeds weer kijk ik op als er weer iemand op de buis opduikt die op een plek zit waarvan ik denk: hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

Bij P&W en Nieuwsuur zullen ze gemist worden, de toelichters en duiders: Ger Koopmans, Henk Jan Ormel, Pieter Omtzigt en Coskun Cörüz. Ook Mirjam Sterk en Sabine Uitslag zijn/hebben afgehaakt.

Wel onvergetelijk en we zullen ze missen, het koningskoppel Ferrier/Koppejan.
Zoals de wind wait waait mijn jasje en ze hadden het lef niet om een eind te maken aan het circus. Bijna twee jaar lang indiret de boel vertraagd.

komt ook niet terug

Steeds weer verbaas ik mij over het nieuws en het feit dat het nieuws van vorige week al weer vergeten is. Ook ik spring op de .haverkist als er weer wat gebeurt, en verdomd als het niet waar is, het gaat bijna altijd over politiek.
En steeds weer neem ik me voor om het er niet over te hebben, maar de dommigheden en tegenstrijdigheden tuimelen van de voorpagina's.
Wat u zegt, eigenlijk niet belangrijk.

Wel belangrijk is het wel en wee van Hamza Kashgari, u weet wel, de alweer bijna vergeten twitteraar die de profeet de hand zou schudden als hij jarig was. Volgens de een zit hij nog steeds in detentie, de ander roept dat hij eind mei vrij zou komen na het aanbieden van zijn excuses. Zien is geloven.

Vorige week blogde ik wat over DSM-V en de vernieuwde samenstelling van het psychiatrisch handboek. Over de schrijver Jon Ronson en de Hare-list van psychopatische kenmerken. De vermeende relevantie tussen verschijnselen en diagnose.

En dan komt deze week bij Brandpunt dr. Hare zelf aan het woord in een interview. Legt uit wat psychopaten zijn en dat veel boven ons geplaatsten psychopatische trekjes vertonen.
Goh, dat wist ik niet, zegt Fons, hoe bestaat het, echt waar dokter?
Ja lulletje, met een slechte redactie en zelf niets lezen blijf je verbaasd. We hadden wel wat achtergrond verwacht hierover, maar dat zeiden we vroeger al: dit was Brandhout, goedenavond.

Download dat boek legaal hier. Gratis en helemaal voor niets. Leuk om je baas, of zoals men tegenwoordig claimt, uw leidinggevende te keuren.

Voor wat betreft dat verhaal over die 100 miljard voor Spanje, denk even mee en lees het artikel bij zerohedge:

"Let's put this into perspective a bit, that money could employ 4 million people for one year at 25K euros p.a. each."


Vergeet vandaag niet even de rente op uw spaarbankboekje bij te laten schrijven aan het loket.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten